Pressmeddelande 2011-06-13

Starke Arvid blir försäljare av Fjärås produkter

Starke Arvid har ingått samarbete med Fjärås of Sweden och kommer vara återförsäljare och marknadsförare av Fjärås produkter. Fjärås tillverkar maskiner för snöröjning och halkbekämpning, sandupptagning och städning och är välkända för sina högkvalitativa och effektiva vikplogar, sandspridare och sopmaskiner.
Genom samgåendet med Fjärås breddar vi vårt produktutbud och blir därmed en starkare partner för våra kunder.

Mattias Hellner, VD, tel: 0703-08 89 69, e-post: mattias.hellner@starkearvid.se

Om Starke Arvid
Sedan 1978 har Starke Arvid tillverkat och utvecklat ergonomiska hjälpmedel för yrkesfolk inom byggbranschen. Många års samarbete med innovativa byggnadsarbetare och företag har gjort varumärket Starke Arvid starkt inom bygg- och entreprenadbranschen. Starke Arvid har utvecklat konkreta idéer kring hur man kan effektivisera arbetet på byggarbetsplatsen. I utvecklingen av nya produkter strävar Starke Arvid alltid efter att eliminera slöserier i arbetsprocesserna för att frigöra värdeskapande tid.
För mer information, se: www.starkearvid.se

Pressmeddelande Starke Arvid/Fjärås