Pressmeddelande 2010-12-06

Daniel Gustafsson, säljansvarig Norden hos Starke Arvid

Daniel Gustafsson har tillträtt som Säljansvarig Norden hos Starke Arvid. Daniel har tidigare under många år arbetat inom sportartikelbranschen med uppbyggnad av återförsäljarnas nätverk senast som Promotions director på Elan & Dolomite USA, Vermont där Daniel var ansvarig för den Nordamerikanska marknaden.

I sin nya roll kommer Daniel att ansvara för försäljningen av Starke Arvids produkter på den nordiska marknaden.

– Starke Arvid har en stark ägarprofil med lång och djup erfarenhet i branschen och det tillsammans med ett stort fokus på Lean Production och materialhanteringsflöden gör att uppdraget känns extra inspirerande och intressant.  I min roll som säljansvarig för den nordiska marknaden kommer jag bland annat att jobba för att ta Starke Arvid ett steg närmare våra partners och återförsäljare, säger Daniel.

Mattias Hellner, VD, tel: 0703-08 89 69, e-post: mattias.hellner@starkearvid.se

Om Starke Arvid Sedan 1978 har Starke Arvid tillverkat och utvecklat ergonomiska hjälpmedel för yrkesfolk inom byggbranschen. Många års samarbete med innovativa byggnadsarbetare och företag har gjort varumärket Starke Arvid starkt inom bygg- och entreprenadbranschen. Starke Arvid har utvecklat konkreta idéer kring hur man kan effektivisera arbetet på byggarbetsplatsen. I utvecklingen av nya produkter strävar Starke Arvid alltid efter att eliminera slöserier i arbetsprocesserna för att frigöra värdeskapande tid.
För mer information, se: www.starkearvid.se

Pressmeddelande Starke Arvid