Starke Arvid visar upp värdeskapande trio

En av byggbranschens största utmaningar är att öka byggandet och höja lönsamheten, vilket kräver kraftigt effektiviserade arbetsflöden. Starke Arvids svar på detta är att erbjuda en serie avancerade materialhanteringsmaskiner som gör byggarbetet enklare, säkrare och mer lönsamt.
Starke Arvid slår därför ett slag för tre effektiva byggprodukter som förbättrar din arbetsmiljö och gör arbetet effektivare på din byggarbetsplats. Nummer ett är gipsstrimlaren Starke Arvid Chipper, som genom att strimla ditt gipsspill till småbitar ser till att effektivisera jobbet och sänka koldioxidutsläppen genom färre byggtransporter.

Starke Arvid som är ledande i Skandinavien inom resurseffektiva och ergonomiska byggprodukter, kommer under Nordbygg-mässan att visa upp sina mest avancerade maskiner: Starke Arvid Chipper, Starke Arvid El-8:a, och Smartlift-produkterna. Anledningen till att Starke Arvid gärna ser att fler investerar i just dessa tre produkter är att en av byggbranschens största utmaningar just nu är att öka byggandet och höja lönsamheten, vilket kräver att man kraftigt effektiviserar sina arbetsflöden. Detta kan åstadkommas genom att förbättra just ergonomi, miljö och säkerhet på byggarbetsplatsen.
Starke Arvid bidrar till denna tillväxt genom att erbjuda en serie avancerade materialhanteringsmaskiner som gör byggarbetet enklare, säkrare, och mer lönsamt.

De eldrivna maskinerna Chippern, El-8:an  och Smartlift-produkterna utför samma arbete som många andra mer traditionella maskiner, fast effektivare och skonsammare. Det innebär bland annat att en person kan klara ett jobb som normalt kräver tre eller fler personer.

Starke Arvid Chipper:       Gipsstrimlare

Starke Arvid El-8:a:           Eldriven transportvagn för gipsskivor

Starke Arvid Smartlift:     Serie med automatiska fönsterliftar

Särskilt revolutionerande är Starke Arvid Chipper, en produkt som är helt unik i sitt slag. Chippern strimlar snabbt gipsspill till chokladkakstora bitar och ger därmed mer plats i containern. Den är mobil vilket avsevärt underlättar vid uppsättande av spillhanteringsstation. Tack vare att Chippern kan kopplas direkt till störttrumma, materialsloda eller fodervagn, minimeras de interna transporterna och genom den kompakta förvaringen reduceras antalet uttransporter, vilket frigör arbetskraft och minskar koldioxidutsläppen.

– Chippern är en helt unik produkt. Det finns ingen motsvarighet på marknaden idag och förutom alla positiva fördelar i form av resurs- och kostnadseffektivare arbetsflöden är den  smidig och enkel att hantera samtidigt som den är tyst, snabb och ergonomisk. Chippern står för det som är spelar roll hos framtidens byggprodukter – hög effektivitet och god ergonomi, säger Daniel Gustafsson, försäljningschef på Starke Arvid.

Under mässdagarna finns Chippern, El-8:an och Smartlift-produkterna på plats i Starke Arvids monter, där man som besökare kan få mer information om maskinerna samt utforska dem på nära håll.

Produktfördelar Starke Arvid Chipper:

• Strimlar ditt gipsspill till småbitar
  • Ökar kärlens fyllnadsgrad med 30-60%
  • Färre transporter av gipsavfall
  • Sänker koldioxidutsläppen

Daniel Gustafsson, försäljningschef Starke Arvid AB, tel: 0702-779810, e-post: daniel.gustafsson@starkearvid.se

Om Starke Arvid
Sedan 1978 har Starke Arvid tillverkat och utvecklat ergonomiska hjälpmedel för yrkesfolk inom byggbranschen. Många års samarbete med innovativa byggnadsarbetare och företag har gjort varumärket Starke Arvid starkt inom bygg- och entreprenadbranschen. Starke Arvid har utvecklat konkreta idéer kring hur man kan effektivisera arbetet på byggarbetsplatsen. I utvecklingen av nya produkter strävar Starke Arvid alltid efter att eliminera slöserier i arbetsprocesserna för att frigöra värdeskapande tid.
För mer information, se:
www.starkearvid.se