Pressmeddelande 2011-04-14

Cramo Sverige investerar i EL-8:or från Starke Arvid

Cramo är den näst största uthyrningskoncernen i Europa och har en maskinuthyrning i Sverige som är den enskilt största verksamheten inom Cramo-koncernen har nyligen investerat i Starke Arvids El-8:or. Utöver detta valde Cramo även att lyfta just El-8:an som en av fyra produkter de tog upp under mässdagarna på Scanbygg 2011. El-8:an är en av Starke Arvids huvudprodukter och är en eldriven gipsvagn som sparar på resurserna genom att en byggare ensam kan transportera 1600 kg gips.

– Vi tror på El 8:an och Cramos investering ligger helt rätt i tiden. Vi ser en kraftigt ökad förfrågan på denna typ av maskiner hos våra kunder. Tillsammans med våra leverantörer erbjuder vi på Cramo de senaste nyheterna och de produkter vi tror på, säger Anders Barchéus, Produktchef Byggmaskiner Cramo Sverige AB.

– Detta är såklart mycket glädjande för Starke Arvid och det bara stärker vår tro på El-8:an som en framtida storsäljare. Det ligger i tiden att satsa på produkter inom byggbranschen där effektivitet och ergonomi står i fokus. Vi vet att vi kommer att sälja många El-8:or inom de närmsta åren, säger Daniel Gustafsson, säljansvarig Norden hos Starke Arvid.

Produktfördelar Starke Arvid El-8:a

• En person kan ensam transportera 1600 kg

• Andra värdeskapande sysslor kan utföras samtidigt

• Inbyggd batteriladdare

• Tar sig fram över ojämna underlag utan att belasta användaren

Mattias Hellner, VD, tel: 0703-08 89 69, e-post: mattias.hellner@starkearvid.se

Om Cramo
Cramo är en fullserviceleverantör som hyr ut maskiner, utrustning och tillfälliga lokaler till byggföretag, industri och offentlig sektor.
Cramo bedriver uthyrning av maskiner och utrustning i Finland, Skandinavien, Baltikum, Polen, Ryssland, Tjeckien och Slovakien, samt genom det helägda dotterbolaget Theisen Baumaschinen även i Tyskland, Österrike, Schweiz och Ungern. Verksamheten med flyttbara lokaler bedrivs i Finland, Sverige, Norge och Danmark. I Sverige finns cirka 40 000 kunder, varav de 400 största kunderna svarar för närmare 60 procent av omsättningen. Cramo Sverige satsade stort under 2010 och införskaffade utrustning för 600 miljoner kronor.

Om Starke Arvid
Sedan 1978 har Starke Arvid tillverkat och utvecklat ergonomiska hjälpmedel för yrkesfolk inom byggbranschen. Många års samarbete med innovativa byggnadsarbetare och företag har gjort varumärket Starke Arvid starkt inom bygg- och entreprenadbranschen. Starke Arvid har utvecklat konkreta idéer kring hur man kan effektivisera arbetet på byggarbetsplatsen. I utvecklingen av nya produkter strävar Starke Arvid alltid efter att eliminera slöserier i arbetsprocesserna för att frigöra värdeskapande tid.
För mer information, se: www.starkearvid.se

Pressmeddelande Starke Arvid Cramo